Με τον «Μοναχικό Καβαλάρη», ένα από τα πιο πολυδάπανα γουέστερν στην ιστορία του σινεμά, το παραγνωρισμένο κινηματογραφικό είδος καλείται να αποδείξει ότι η σκονισμένη μαγεία του δεν έχει –ούτε πρόκειται να– χαθεί.
H ιστορία των ΗΠΑ έχει γραφτεί και (ξανα)γραφτεί με αίμα, ατσάλι και σκόνη εκατοντάδες φορές μέχρι σήμερα στην οθόνη. Και κανένα είδος δεν έχει καταφέρει στο πέρασμα του χρόνου να περιγράψει με τόση ακρίβεια τη βίαιη γέννηση του αμερικανικού έθνους και να αποτυπώσει τόσο ξεκάθαρα πώς βλέπει μια υπερδύναμη το ατρόμητο είδωλό της στον καθρέφτη όσο το γουέστερν. Από την αριστουργηματική «Αιχμάλωτη της Ερήμου» του Τζον Φορντ και την αμοραλιστική «Άγρια Συμμορία» του Σαμ Πέκινπα μέχρι τα αντιηρωικά φιλμ του Σέρτζιο Λεόνε και το εικαστικό κομψοτέχνημα του Τζιμ Τζάρμους «Ο Νεκρός», οι θεματικές των γουέστερν παραμένουν ίδιες· μόνο οι αναγνώσεις τους αλλάζουν. Η σφαγή των ινδιάνων ιθαγενών από τους λευκούς αποίκους, ο σερίφης που συγκέντρωνε αυθαίρετα όλες τις εξουσίες στη σκανδάλη του περιστρόφου του, η πρόοδος ως αυτοσκοπός, το τέλος του πολιτισμού (δηλαδή του πνεύματος του Διαφωτισμού) και το ανελέητο κυνήγι του πλούτου στο σεληνιακό τοπίο της Άγριας Δύσης ήταν, είναι και θα είναι πάντα παρόντα στο είδος. Το ζήτημα είναι από ποια πλευρά θα τα δεις.
Ο Γκορ Βερμπίνσκι, σκηνοθέτης των πρώτων τριών ταινιών των «Πειρατών της Καραϊβικής», είναι ξεκάθαρος ως προς την οπτική του γωνία στον «Μοναχικό Καβαλάρη»: «Ήθελα να αφηγηθώ την ιστορία μέσα από τα μάτια του ινδιάνου Τόντο, γιατί τη βρίσκω πιο ενδιαφέρουσα». Καθόλου τυχαία, μάλιστα, ο Βερμπίνσκι αναφέρει τις αναλογίες που υπάρχουν στο σενάριο του «Μοναχικού Καβαλάρη» με ένα από τα σπουδαιότερα λογοτεχνικά έργα όλων των εποχών: «Μου αρέσει ο Δον Κιχώτης και η ιδέα να πω την ιστορία του από τη μεριά του Σάντσο Πάντσα με ενθουσίασε». Ο Αμερικανός σκηνοθέτης αποφάσισε, λοιπόν, με τη βοήθεια της έμπειρης δημιουργικής ομάδας των «Πειρατών της Καραϊβικής», δηλαδή των σεναριογράφων Τεντ Έλιοτ και Τέρι Ρόσιο, του παραγωγού Τζέρι Μπρουκχάιμερ και, φυσικά, του Τζόνι Ντεπ, να διασκευάσει και να μεταφέρει με ανάλαφρη διάθεση στη μεγάλη οθόνη μια παρωχημένη, αλλά υπεραγαπημένη από το αμερικανικό κοινό τηλεοπτική σειρά. Ο «Μοναχικός Καβαλάρης» είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, μια χρυσή κινηματογραφική ευκαιρία «να ξαναμάθουμε την ξεχασμένη τέχνη τού να γυρίζουμε γουέστερν».
Αυτό μεταφράστηκε με κινηματογραφικούς όρους σε γυρίσματα σε πέντε διαφορετικές πολιτείες (Αριζόνα, Νέο Μεξικό, Γιούτα, Κολοράντο και Καλιφόρνια), στο χτίσιμο από την αρχή μιας πόλης του Φαρ Ουέστ, στην κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών ειδικά για την ταινία (!) και σε ένα budget 200 και πλέον εκατ. δολαρίων, που παραλίγο να οδηγήσει την παραγωγή στην ακύρωσή της. Με τις κατάλληλες σεναριακές αλλαγές από τον Τζάστιν Χέιθ, ο «Μοναχικός Καβαλάρης» κατάφερε να ολοκληρώσει τελικά τα γυρίσματά του, παραμένοντας παρόλα αυτά ένα από τα εντυπωσιακότερα και ακριβότερα γουέστερν όλων των εποχών. Επί της οθόνης ο Τζόνι Ντεπ, από ποιοτικότερους χολιγουντιανούς σταρ των καιρών μας, «αναγκάζεται» να μοιραστεί την πρωταγωνιστική λάμψη με τον ταλαντούχο 26χρονο Άρμι Χάμερ, τον οποίο πρωτογνωρίσαμε πριν από τρία χρόνια με τη δίδυμη ερμηνεία του στο «Social Network». «Θα πρέπει να είναι ευγενικός ο Τζόνι και να μοιραστεί την ερμηνεία του με τον Άρμι. Θα πρέπει να χορέψουν μαζί αυτόν το χορό», λέει ο Γκορ Βερμπίνσκι. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι το γουέστερν θέλει δύο για να ζεσταθεί…
Ο Γκορ Βερμπίνσκι, σκηνοθέτης των πρώτων τριών ταινιών των «Πειρατών της Καραϊβικής», είναι ξεκάθαρος ως προς την οπτική του γωνία στον «Μοναχικό Καβαλάρη»: «Ήθελα να αφηγηθώ την ιστορία μέσα από τα μάτια του ινδιάνου Τόντο, γιατί τη βρίσκω πιο ενδιαφέρουσα». Καθόλου τυχαία, μάλιστα, ο Βερμπίνσκι αναφέρει τις αναλογίες που υπάρχουν στο σενάριο του «Μοναχικού Καβαλάρη» με ένα από τα σπουδαιότερα λογοτεχνικά έργα όλων των εποχών: «Μου αρέσει ο Δον Κιχώτης και η ιδέα να πω την ιστορία του από τη μεριά του Σάντσο Πάντσα με ενθουσίασε». Ο Αμερικανός σκηνοθέτης αποφάσισε, λοιπόν, με τη βοήθεια της έμπειρης δημιουργικής ομάδας των «Πειρατών της Καραϊβικής», δηλαδή των σεναριογράφων Τεντ Έλιοτ και Τέρι Ρόσιο, του παραγωγού Τζέρι Μπρουκχάιμερ και, φυσικά, του Τζόνι Ντεπ, να διασκευάσει και να μεταφέρει με ανάλαφρη διάθεση στη μεγάλη οθόνη μια παρωχημένη, αλλά υπεραγαπημένη από το αμερικανικό κοινό τηλεοπτική σειρά. Ο «Μοναχικός Καβαλάρης» είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, μια χρυσή κινηματογραφική ευκαιρία «να ξαναμάθουμε την ξεχασμένη τέχνη τού να γυρίζουμε γουέστερν».
Αυτό μεταφράστηκε με κινηματογραφικούς όρους σε γυρίσματα σε πέντε διαφορετικές πολιτείες (Αριζόνα, Νέο Μεξικό, Γιούτα, Κολοράντο και Καλιφόρνια), στο χτίσιμο από την αρχή μιας πόλης του Φαρ Ουέστ, στην κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών ειδικά για την ταινία (!) και σε ένα budget 200 και πλέον εκατ. δολαρίων, που παραλίγο να οδηγήσει την παραγωγή στην ακύρωσή της. Με τις κατάλληλες σεναριακές αλλαγές από τον Τζάστιν Χέιθ, ο «Μοναχικός Καβαλάρης» κατάφερε να ολοκληρώσει τελικά τα γυρίσματά του, παραμένοντας παρόλα αυτά ένα από τα εντυπωσιακότερα και ακριβότερα γουέστερν όλων των εποχών. Επί της οθόνης ο Τζόνι Ντεπ, από ποιοτικότερους χολιγουντιανούς σταρ των καιρών μας, «αναγκάζεται» να μοιραστεί την πρωταγωνιστική λάμψη με τον ταλαντούχο 26χρονο Άρμι Χάμερ, τον οποίο πρωτογνωρίσαμε πριν από τρία χρόνια με τη δίδυμη ερμηνεία του στο «Social Network». «Θα πρέπει να είναι ευγενικός ο Τζόνι και να μοιραστεί την ερμηνεία του με τον Άρμι. Θα πρέπει να χορέψουν μαζί αυτόν το χορό», λέει ο Γκορ Βερμπίνσκι. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι το γουέστερν θέλει δύο για να ζεσταθεί…
ΠΗΓΗ:athinorama.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου